torsdag 12 januari 2017

Kvitton och inventering

Den här tiden på året innebär kvitton och inventering.
Matematik var inte mitt ämne i skolan kan jag lova och det är det fortfarande inte.
Det här med att vara en egenföretagare är en djungel vill jag lova och jag är så otroligt tacksam för min revisor som lugnt tar emot mina hopknycklade kvitton och svarar på alla frågor jag har.
Jag hade inte klarat av detta utan honom.
Nu sparar jag alla kvitton och skriver ut allt och bokför noga varje såld bok. Sen behöver jag inte tänka så mycket mer på det. Jag lämnar kvartalsvis in en bunt och sedan fixar han allt.
Ibland får jag ett mail om att jag har missat något och så får jag fixa det, snabbt som attans men i övrigt är det inga bekymmer.
Nu har jag också inventerat mitt lager med böcker och väntar in en rapport från förlaget med, sen är jag klar... tjoooohooo!

Jag antar att jag borde gå en kurs i företagsekonomi men det känns som rena alienskan för mig...
Så tusen, tusen tack bästaste A för att du tar hand om detta åt mig <3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar